nufnang

Wednesday, September 10, 2008

Salam Ramadhan

Assalammualaikum wrwbt..

Lama tidak ku jenguk blog ni..k'busy'an melanda diri sejak 2bulan lepas.Tidak ada sedikit ruang untuk mengupdate blog ini.

Hek3 bak kata orang umpama rumah lama yang di tinggalkan tanpa penghuninya.Pasti rumah itu dah berhabuk.Begitu jugalah al-kisahnya dengan blog ini.

Masa terasa seakan berlalu dengan begitu cepat.Sedar tak sedar sekarang dah masuk malam ke 11 Ramadhan..Malam bermulanya pertengahan Ramadhan..Dimana setiap malamnya ALLAH menjanjikan pahala yang berlipat-lipat gandanya berbanding dengan bulan-bulan yang sebelumnya.

Hati gembira menyambut akan ketibaan bulan ini.Dengan harapanya dengan tiap ibadah yang di lakukan akan mendapat balasan di sana kelak.Hanya ini penguat semangat untuk terus berdiri dan mara ke depan untuk majunya kedepan...Jalan menuju kepada-NYA..

Jiwa seakan kosong..Masuk tahun ke-2,aku menyambut bulan ini dan berpuasa jauh dari kampung halaman..Juah dari mak abah,adik-adik dan sahabat andai..Sedih rasanya..Namun tahun ini agak teruk sedikit berbanding dengan tahun sebelumnya..Tahun ini aku hanya bersendirian kat rumah..Teman-teman serumah yang lain praktikal kat sabah.

Alhamdulillah aku punya kakak kat sini yang banyak membantu dari semua segi ke atas diri ini.Moga ALLAH sentiasa bersamanya..

Minggu ni minggu last untuk praktikal yang 1st time..then cuti seminggu.Dan akan kembali ke kolej semula untuk presentation..Huh entah bagaimana hendak present kat depan nanti.Aku memang lemah bab semacam ini..Tapi yang bestnya selepas itu aku dapat pulang kekampung beraya dengan keluarga.ALhamdulillah..tahun lepas tak dapat balik..tiket habis..peritnya hanya ALLAH yang tahu..

ok la insyaALLAH andai ada masa dan di izinkan-NYA,akan update lagi blog ini...wassalam..

No comments: