nufnang

Thursday, April 14, 2011

Adobe Photoshop CS3


Adobe Photoshop ni ada macam-macam jenis. Aku maksudkan version dia ada pelbagai. Tapi pada pengetahuan aku, semua adobe photshop ini asasnya adalah untuk mengedit gambar menjadi seperti mana yang kita kehendaki. Macam aku ni, aku guna Photoshop CS 3, so far so good bagi yang mula nak belajar macam aku ni. ikut keselesaan masing-masing.

Dua tiga hari ini , aku sangat-sangat teruja untuk mengedit-edit gambar, tengok daripada hasil yang orang lain buat, jadi hati membuak2 juga untuk buat benda yang sama. Aku bukanlah terror hal-hal IT ni. Apatah lagi hal-hal menhedit-edit gambar ni. Tapi orang tak kenal maka tak cinta.

Aku dah try buatlah edit mengedit ni. Memang memerlukan kesabaran yang tinggi aku yang tidak tahu pasal benda-benda ni. Kena search dulu dalam internet (Mr. Google), cari Tutorial Photoshop barulah dapat buat edit sikit-sikit. Itu pun tak halus. Tak ada tok guru ni memang susah. So kena usaha sendirilah. Next time akan di postkan pula hasil photo yang sudah di edit...Hahahaha...

Ni contoh gambar yang aku edit guna Photoshop CS3 ni. Background gambar aku search di Mr. Google, aku cuma edit bagi gambar ni jadi terang dan letak signature watermark.