nufnang

Monday, August 9, 2010

Marhaban Ya Ramadhan

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan.

Tidak sampai 2 hari lagi Ramadhan akan tiba. Bulan kita, bulan umat Muhammad S.A.W.
Bulan yang di tunggu bagi setiap umat Muhammad, bulan yang penuh dengan keberkatan dan keampunan. Bulan di mana setiap amal kebaikan yang di lakukan akan mendapat balasan berlipat ganda daripada ALLAH S.W.T. Setiap satu amal pahala akan di gandakan menjadi 27 pahala. Tidakkah kita ingin memilikinya?
Sedangkan kita baru menanam nawaitu pun sudah di berikan pahala, inikan pula kalau di kerjakan, MasyaALLAH berlipat-lipat ganda pahala akan kita perolehi. Bulan kemenangan bagi umat Islam, Syaitan Durjana, akan di kunci. Maka pasanglah niat yang baik dan kerjakan InsyaALLAH semua akan mendapat balasan yang baik.

Aku menyeru diriku dan juga saudara sesama Islam ku, perbanyakkanlah kita membaca ayat AL-QURAN pada bulan ini. InsyaALLAH tiap satu huruf yang kita baca akan membuahkan hasil yang baik pada kita pada masa sekarang dan insyaALLAH pada kehidupan yang kelak.
Maka dengan itu ku ajak semua saudara sesama Islam ku, sama-samalah kita hidupkan bulan kita , bulan umar Muhammad dengan penuh aktiviti-aktiviti yang mendatangkan hasil dan memberi keuntungan kepada kita. Ayuhhh kawan-kawan ku !!!!!!!!!!
Marhaban Ya Ramadhan, aku merindui mu , moga masa yang ada kita manfaat bersama Ya Ramadhan. Ku mohon pada Mu Yang Maha Esa ingatkan aku akan kematian, agar aku bisa mengunakan sisa hidup yang ada ini dengan tidak sia-sia. Amin.